- Strona główna
- Nasze imprezy
- Fanatic Rally Time - 5. Rajd WRC Pleszew
- Informacje dla zawodników
Informacje dla zawodników
Ogólnie
Celem długofalowym naszej grupy jest dążenie do organizacji najlepszego rajdu amatorskiego w Polsce, oprawą przypominającym rajd wyższej rangi oraz promocji zawodników tej ligi. Sami startując w rajdach amatorskich mamy świadomość tego, że z powodu braku zainteresowania mediów tym szczeblem rajdowej kariery wielu zawodników ma problem ze skompletowaniem budżetu na swoje starty oraz dalszego zaistnienia. Mamy zamiar to zmienić i udowodnić wszystkim, że rajdy samochodowe to nie tylko wypadki ale przede wszystkim oryginalny sposób na spędzenie wolnego czasu oraz poprawienie swoich umiejętności w kierowaniu samochodem.
Dzięki przychylności wielu ludzi, którzy na co dzień zaangażowani są w pracę podczas rajdu DAKAR oraz cyklu BAJA również dla zawodników cross-country przygotowaliśmy bardzo ciekawe trasy oraz możliwość promocji własnej załogi.
Być może właśnie dzięki naszej imprezie zostanie zauważony zawodnik, którego talent w przyszłości mógłby nieźle namieszać w stawce RSMP oraz cyklu BAJA? Serdecznie wszystkim tego życzymy!
Aby 5. Rajd WRC Pleszew przeszedł do historii jako udana oraz bezprecedensowa impreza niewątpliwie musi pochłonąć dużo pieniędzy. Sponsorzy, którzy zaufali naszemu projektowi i finansują imprezę liczą, że oprócz dobrej zabawy marka ich firmy zostanie zauważona i wypromowana w alternatywny sposób. Dlatego Wy jako zawodnicy chcąc wystartować w rajdzie postarajcie zrewanżować się im i ustosunkujcie się do rzeczy, które opisaliśmy w zakładce “ważne informacje”.
Dodatkowo na zawodników czekają bardzo cenne nagrody rzeczowe oraz oryginalne upominki i puchary. Stojąc na rampie startowej w blasku fajerwerków, oblewając się szampanem zapewne poczujecie się jak na Mistrzostwach Świata.
Doceniamy Wasze starania i chęć rywalizacji dlatego apelujemy abyście wysyłali do nas swoje propozycje oraz sugestie co jeszcze powinniśmy zrobić aby ten rajd okazał się perfekcyjny. Postaramy się pozytywnie rozpatrzyć wszystkie propozycje.
Ważne informacje
- Maksymalna ilość załóg dopuszczonych do startu w rajdzie KJS to 60 aut, natomiast w CROSS-COUNTRY 50 załóg. w przypadku wcześniejszego skompletowania listy startowej lub rezygnacji załogi, pierwszeństwo startu będą mieli kolejno zapisani zawodnicy.
- Wpisowe dla załogi KJS wynosi 200 zł. Zgłoszenia przyjmowane będą od 20 lipca.
- Wpisowe dla załogi Cross Country wynosi 600 zł, w przypadku dokonania płatności do dnia 1 sierpnia wpisowe wyniesie 400 zł. Zgłoszenia ruszają 15 lipca.
-
Formularz zgłoszenia dostępny w kolejnej zakładce. Prosimy o przesłanie razem ze zgłoszeniem zdjęcia swojego auta, ułatwi nam to w późniejszym czasie weryfikację, a dla Was będzie okazją do przedstawienia barw swoich sponsorów. Przybywając na odbiór administracyjny prosimy mieć ze sobą wypełniony wniosek zgłoszenia, zaoszczędzi nam to dużo czasu. Wpłaty dokonać można tylko przelewem, KJS lub CROSS-COUNTRY, imię i nazwisko zawodnika, 5 Rajd WRC Pleszew” (nie dostosowanie się do tego może spowodować błędne odnotowanie wpłaty). Dane do przelewu:
Stowarzyszenie Rajdowy Pleszew
ul. Poznańska 57/3, 63-300 Pleszew
85 1090 1131 0000 0001 1622 1399 - Zawodnicy KJS. Prosimy o oklejenie swoich aut w taki sposób aby miały one około 1 m2 wolnego miejsca przeznaczonego na branding reklam sponsorów rajdu. (plan oklejenia obowiązkowego wraz z wizualizacją zostanie przedstawiony niebawem).
- Jeśli macie zamiar nocować w Pleszewie, zachęcamy do wcześniejszej rezerwacji hoteli, gdyż w późniejszym czasie mogą być zajęte (wykaz miejsc noclegowych już wkrótce).
- Patronat sportowy nad imprezą obejmie Polski Związek Motorowy. Prosimy o zapoznanie się z regulaminem rajdu. w przypadku pytań, chętnie na nie odpowiemy.
-
Nasze odcinki starannie przygotowują dla Was zawodnicy czynnie biorący udział w rajdach RSMP i BAJA. Możecie być pewni, ze widowiskowość naszych prób będzie na najwyższym poziomie. KJS – Próby o długości 2 km będą przebiegały po nawierzchni mieszanej, abyście mogli sprawdzić swoje umiejętności w każdych warunkach. Konfiguracja zostanie tak ustawiona, aby zawodnicy mieli czas na zmianę opon. Obowiązkowe opony z homologacją drogową, opony bez homologacji drogowej będą dopuszczone tylko w klasie gość. Nie dozwolona jest wymiana wszystkich kół (samochód startujący w KJS może być wyposażony maksymalnie tylko w dwa koła zapasowe). Jedna próba przejeżdżana dwu lub trzykrotnie będzie w całości odcinkiem szutrowym w celu uatrakcyjnienia zawodów.
“4.1 Kierowcy uczestniczący w imprezie muszą posiadać obowiązkowe ubezpieczenie OC i NW. Dodatkowo każdy zawodnik ma obowiązek wykupienia dodatkowego ubezpieczenia OC na całość trwania imprezy.”
Dodatkowe ubezpieczenie OC na całość trwania imprezy jest dostępne u organizatora imprezy czyli WRC Pleszew.CROSS-COUNTRY – Dzięki przychylności Gminy Pleszew, Gizałki i Czermin przygotowaliśmy dla zawodników cross-country ponad 100 km oesowych w dwóch pętlach, po ok. 50 km. każda o bardzo zróżnicowanej i ciekawej charakterystyce.
- KJS – Aby ułatwić Wam rywalizację, w późniejszym czasie na stronie pojawią się nagrania on-board z prób. ZAZNACZAMY, ŻE w DNIACH 1 – 7 WRZEŚNIA ODCINKI BĘDĄ PILNOWANE PRZEZ AGENCJĘ OCHRONY. ZAŁOGA MA BEZWZGLĘDNY ZAKAZ PRZEBYWANIA NA ICH TERENIE w TYCH DNIACH (W NOCY TEŻ). JEŚLI STWIERDZIMY, ŻE NIE DOSTOSOWALIŚCIE SIĘ DO NASZEJ PROŚBY BEZWZGLĘDNIE WYKLUCZYMY WAS z RAJDU !!!
- Zgodnie ze zmianami w regulaminie KJS na rok 2011 mamy możliwość kolejny raz do zorganizowania dla Was strefy serwisowej.
- Do dyspozycji podczas rajdu będą 3 karetki pogotowia z firmy BoboMed. Miejmy nadzieję, ze nie będzie musiała zostać użyta żadna. Jeśli jednak coś się stanie to otrzymacie w dokumentach numer telefonu alarmowego.
- Do przejazdu reprezentacyjnego (prologu ulicznego) rajdu zostanie dopuszczonych 30 załóg, które zwyciężą w rajdzie (prolog dla KJS niedziela, pięć zwycięskich załóg z klas od 1-4 oraz 10 załóg z klasy 5, dla CROSS-COUNTRY sobota). Na prologu klasa gość staruje z listy priorytetowej. Przejazd nie będzie liczony do klasyfikacji rajdu i przeprowadzony zostanie bez pomiaru czasu.
- Podczas badania technicznego nie będzie dokonywany pomiar głośności samochodu.
- KJS - numery startowe przyznawane będą klasami.
aktualizacja 10 sierpnia 2013
Zapraszamy do skorzystania z noclegów w Hotelu Pod Plantami (38 zł za osobę) który znajduje się bezpośrednio przy strefie serwisowej. Istnieje także możliwość skorzystania z tańszych noclegów w „Internacie” (22 zł za osobę), więcej informacji można uzyskać dzwoniąc do hotelu Pod Plantami - (62) 742 10 90.
aktualizacja 4 września 2013Onboardy oraz mapy prób 5. Rajdu WRC Pleszew
aktualizacja 5 września 2013Za dodatkowe ubezpieczenie nie będzie pobierana opłata.
aktualizacja 6 września 2013Biuro rajdu zostało przeniesione do budynku Aquaparku do kręgielni.
Zachęcamy do śledzenia w/w wymienionych informacji na bieżąco, gdyż uzupełniane będą o odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania oraz informacje, które mogły nam umknąć.
Plan rajdu Cross Country
Piątek 6 Września:
10.00 – 14.00 | Rejestracja zawodników oraz odbiór administracyjny (strefa serwisowa). |
13.00 – 14.00 | Badanie Kontrolne (strefa serwisowa). |
14.00 – 14.30 | Odprawa zawodników (strefa serwisowa). |
15.00 – 17.00 | PROLOG w formie wyścigu równoległego (okolice Pleszewa). |
17.00 – 18.00 | Odbiór numerów startowych (strefa serwisowa). |
18.00 | Oficjalna Ceremonia otwarcia Rajdu (Rynek – Pleszew). |
19.00 | Start honorowy zawodników z rampy (Rynek – Pleszew). |
Sobota 7 Września:
08.00 – 16.00 | Rajd Cross Country |
18.00 – 19.30 | Prolog uliczny dla zwycięzców rajdu Cross-Country (centrum). |
19.30 | Oficjalna ceremonia zakończenia rajdu oraz wręczenie nagród (Rynek – Pleszew). Przejazd wolny reprezentacyjny dla zwycięzców poszczególnych klas (centrum). Oficjalna ceremonia zakończenia rajdu oraz wręczenie nagród. |
Harmonogram czasowy może ulec niewielkim zmianom.
Strefa serwisowa zlokalizowana będzie na ul. Wojska Polskiego 21 (była jednostka wojskowa).
Plan rajdu KJS
Niedziela 8 Września:
6.00 – 8.30 | Rejestracja zawodników oraz odbiór administracyjny (strefa serwisowa). |
8.00 – 9.00 | Badanie Kontrolne BK 1 (strefa serwisowa). |
09.30 – 10.00 | Odprawa zawodników (strefa serwisowa). |
10.15 | Start honorowy zawodników z rampy (Rynek – Pleszew). |
10.15 – 16.00 | Rajd oraz trzy strefy serwisowe. |
17.00 | Ogłoszenie wyników prowizorycznych. |
18.00 | Przejazd reprezentacyjny (Centrum Pleszew). |
19.30 | Oficjalna ceremonia zakończenia rajdu oraz rozdanie nagród. |
Harmonogram czasowy może ulec niewielkim zmianom.
Strefa serwisowa zlokalizowana będzie na ul. Wojska Polskiego 21 (była jednostka wojskowa).
Chcąc ograniczyć Wam koszty związane ze startem zdecydowaliśmy się na kompaktową, jednodniową formułę zawodów.
Klasy
KJS
Podział na klasy zgodnie z Regulaminem Ramowym KJS – PZM
klasa 1 – do 903 ccm
klasa 2 – powyżej 903 ccm do 1400 ccm
klasa 3 – powyżej 1400 ccm do 1600 ccm
klasa 4 – powyżej 1600 ccm do 2000 ccm
klasa 5 – powyżej 2000 ccm
klasa Gość – niezależna od pojemności
Samochody posiadające silnik z turbodoładowaniem zostaną dopuszczone w klasie pojemnościowej wynikającej z pomnożenia nominalnej pojemności silnika:
- z zapłonem ZI (iskrowym) x współczynnik 1,7
- z zapłonem ZS (samoczynny – diesel) x współczynnik 1,5
Cross Country
- Samochody terenowe udoskonalone
- Samochody terenowe produkcyjne
- Gość
Onboardy z prób 5. Rajdu WRC Pleszew
OS (1,5,9) PLATINUM
OS (2,6,10) VW Ignaszak
OS (3,7,10) Dr. MARCUS
OS (4,8,12) INSEKT2
Pobierz mapy prób (pdf)
Formularz zgłoszenia do rajdu KJS (pdf)